Huize Frankendael Amsterdam

‘Met dit literaire concert krijg je echt het gevoel dat je een cadeautje krijgt.’

‘We waren van begin tot het eind geboeid door deze voorstelling; gezien het onderwerp hadden we dat niet verwacht. Huize Frankendael als entourage, aankleding, teksten én muziek, alles werkte mee om ons dat gevoel te geven.’

‘Een muzikaal en literair pareltje wat ons even in 18e-eeuwse salon-sferen brengt.’

‘Een bijzonder geheel, wat een leuk idee om zoiets te maken!’

‘Voor mij was het aantrekkelijkste Marijke weer eens te zien spelen. Dat was lang geleden. De wijze waarop thim het gegeven heeft aangepakt paste perfect bij de locatie: ons laatste landhuis in de Watergraafsmeer.’

‘Deze voorstelling “staat als een huis”! Verteller, zangeres (met een schitterende stem) en pianist werken goed samen en blijven boeien. In één woord: klasse!’

‘Ik vind het knap dat uit dit dikke boek, dat helaas een truttig imago heeft, zo’n puntig en geestig stuk is gedestilleerd. Tip: De laatste zin van juffrouw Hartog, waarmee wordt gezegd dat haar karaktereigenschappen geschikter zijn voor een andere eeuw, had veel meer uit de verf mogen komen.’

‘De Sara Burgerhart komt prachtig tot leven. In een heel intieme setting wordt heerlijk gespeeld en muziek gemaakt. Een parel van een voorstelling!’

‘Zeer onder de indruk van de rol van Marijke Beversluis / Cornelia Hartog. Ook voor niet-lezers van het boek Sara Burgerhart een mooie voorstelling! Mijns inziens is dit een fantastisch gespeelde monoloog met, overigens zeer adequate, muzikale extra’s.’

‘Tekst, piano, zang waren mooi in balans; de lengte van de voorstelling was precies goed, tot het einde toe was ik geboeid en was het genieten. Marijke kwam helemaal tot haar recht in deze setting: kleinschalig, vrij direct contact met het publiek. Kortom: een juweeltje van een literair kamerconcert!’