Wie

Aan mlb-logo-naam werken mee:

Janneke Daalderop – sopraan, Rik Helmes – piano, Marijke Beversluis – regie en tekst, Andries van Rossum – compositie, Marina van de Heiden – kostuums en vormgeving, Immanuel Baan – vormgeving promotiematerialen en ontwikkeling website, Catriona Ravelli – marketing, pr en verkoop, Bernice Siewe – fotografie.

 

Janneke

www.jannekedaalderop.com

Janneke Daalderop – sopraan

Janneke Daalderop tourde met toneelgezelschap De Wetten van Kepler in 1997 door Nederland en hierdoor ontvlamde de wens om theater te blijven maken, hoe dan ook. In haar eindexamenjaar had zij zangles bij Sylvia van den Vinne en hier ontdekte zij de kracht van opera.
Janneke studeerde eerst klassieke zang in Enschede en studeerde een winter lang in Sint Petersburg, waar zij de 1e prijs won op het internationale festival Zwoeki i Kraski Mir. Later studeerde zij in Den Haag aan het Koninklijk Conservatorium. Zij volgde hier ook de Joint Music Master die zich richt op nieuw publiek en innovatieve uitvoeringspraktijk.

Direct na haar eindexamen Bachelor zong zij in Winterkoorts (regie Jos van Kan) met wederom De Wetten Van Kepler. Zij maakte een eigen productie genaamd I Hate Music (but I like to sing) met Alicia Witarsa op piano, kostuums van Joost van Wijmen en regie van Oscar Siegelaar. Met Silbersee (voorheen VocaalLAB) tourde Janneke in vele producties met veelal moderne muziek, zoals De Gehangenen met LOD/Gent, regie Josse de Pauw, muziek van Jan Kuijken en het Orchestre de Chambre de Wallonie o.l.v. Etienne Siebens.

Behalve als solist zingt Janneke ook met veel plezier in bijvoorbeeld Consensus Vocalis o.l.v. Klaas Stok en geeft zij workshops aan tieners, volwassenen en kinderen over opera en compositie.

Rik-Helmes Rik Helmes – piano

Rik Helmes was vanaf zijn 13e betrokken als begeleider van diverse koren. Hij studeerde klassiek piano op het ArtEZ conservatorium in Arnhem en Zwolle. Met het ArtEZ blaasorkest soleerde hij in het Concertino van Camillo Lendvay en als repetitor was hij betrokken bij diverse opera- en muziek-theaterproducties. Met een beurs van de Leverhulme Trust volgde hij op de Royal Academy of Music in Londen een post-graduate als repetitor. Daar werkte hij met diverse pianisten, zangers, dirigenten en regisseurs uit de Londense operawereld.

Tegenwoordig betreedt hij als pianist diverse podia. Hij is een veelgevraagd begeleider van zangers en koren, en speelt daar-naast ook solistisch, in kamermuziek, met symfonieorkesten, bij musical, opera en andere vormen van muziektheater. Hij was te horen op het Grachtenfestival in Amsterdam en diverse malen tijdens de Gelderse Muziekzomer.
In 2015 won hij met zangeres Diana van der Bent de tweede prijs op het Delft Fringe Festival.

Met verschillende koren maakte hij opnames voor cd’s en was hij te horen op radio 4, waaronder in 2014 met het Wageningse kamerkoor Musica Vocale. Rik heeft een eigen lespraktijk in Arnhem en is docent op muziekschool ’t Venster in Wageningen. In 2013 werkte hij als docent op de School of Performing Arts in Kathmandu (Nepal).

MB portret IMG_6745-1-2

www.theaterinmuziek.nl

Marijke Beversluis

Marijke Beversluis volgde haar opleiding aan de Amsterdamse Toneelschool en aan de Universiteit van Amsterdam waar ze filosofie en theaterwetenschappen studeerde.Ze acteerde onder andere bij Toneelgroep De Appel, Het Nationaal Toneel, Theater van het Oosten en in diverse ad-hoc producties. Ze was ook te zien in de tv-series Baantjer en Zwarte Sneeuw. In 1984 kreeg Marijke Beversluis de Colombina uitgereikt voor haar rol in Jane, een voorstelling over het leven en werk van de Amerikaanse schrijfster Jane Bowles.In de loop der jaren heeft Marijke Beversluis zich ontwikkeld tot regisseuse van toneel, opera en muziektheater. Met haar eigen bedrijf Thinc Theater in Company maakte ze een aantal muziektheatervoorstellingen in opdracht, voor en door personeel van grote organisaties. Ze regisseerde amateurs in de opera ‘Nadere Kennismaking’ (muziek Calliope Tsoupaki, libretto Marijke Beversluis) en professionals in de opera ‘The Voluptuous Tango’ (muziek Dominic Muldowney, libretto David Zane Mairowitz). Voor Zeelandia regisseerde ze het toneelstuk ‘Een Zeeuwse Meid’ van Nirav Christophe.Als docente werkte Marijke onder meer bij Fontys Hogeschool voor de Kunsten en Kunst en Cultuur Gelderland, waarvoor ze een cursus Nieuw Muziektheater verzorgde.
EvertJandeGroot Tot april 2016 was Evert-Jan de Groot de vaste pianist van Mijn lieve Burgerhart. Voor hem was het toen tijd om andere dingen te gaan doen.
Zijn enthousiasme en inzet bij de ontwikkeling en de uitvoering van deze voorstelling zijn door het team van Mijn lieve Burgerhart zeer gewaardeerd.